Prejdite s nami na vyššiu rýchlosť. Vypíname 3G sieť.

Od januára 2024 pristúpime k plánovanému vypínaniu našej 3G siete. Vypínanie potrvá 2 roky a bude prebiehať postupne v jednotlivých lokalitách Slovenska. Už dnes máte k dispozícii modernejšie generácie sietí 4G LTE a 5G v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát.

Otázky a odpovede

Prejdite s nami na vyššiu rýchlosť

verification-icon-3g

Vypnutie 3G siete sa dotkne len zákazníkov,

ktorí používajú starší typ SIM karty či zariadenia bez podpory 4G LTE, 5G alebo VoLTE volaní.

Podpora 4G LTE

Skontrolujte si, či máte 4G LTE SIM kartu

Podporu 4G LTE siete na vašej SIM karte môžete overiť odoslaním SMS v tvare 4G alebo 4g na 99222.

Čo získate prechodom na 4G LTE a 5G sieť od O2?

Prechod z 3G siete na 4G a 5G prináša atraktívne výhody, ktoré pocítite už pri prvom telefonáte alebo pripojení do internetu.

Kvalita signálu

Kvalita signálu v 4G LTE a 5G sieti je omnoho vyššia než v 3G sieťou. Pripojenie do internetu je výrazne rýchlejšie, hovory sa prenášaju v HD kvalite vďaka VoLTE.

Rýchlosť internetového pripojenia

Pripojenie 4G LTE je až 5-krát rýchlejšie ako „klasické” 3G a rychlosť 5G pripojenia je až 20-krát vyššia než v 4G sieti.

Kvalita hovoru vďaka VoLTE

Pri zapnutej funkcionalite VoLTE v mobilnom telefóne je zabezpečený prenos hovorov prostredníctvom 4G LTE, pričom VoLTE výrazne zlepšuje kvalitu hovoru a máte možnosť využívať internet aj počas telefonovania.

Rozsah pokrytia

4G LTE a 5G siete predstavujú omnoho širšie pokrytie ako mala 3G sieť. Vďaka tomu sa pripojíte do rýchlej a kvalitnej siete kdekoľvek na Slovensku. Pozrite si mapu pokrytia

Otázky a odpovede

Prečo O2 vypína 3G sieť?

Väčšina našich zákazníkov už dnes používa najmodernejšie generácie 4G LTE a 5G sietí v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát. Vďaka novým technológiám sa vám oveľa rýchlejšie načítajú webové stránky či mobilné aplikácie, zvuk počas telefonovania bude kvalitnejší a tiež sa vám zlepší kvalita pri streamovaní videa alebo hudby. Uvoľnené frekvencie plánujeme využiť na posilnenie kapacity moderných vysokorýchlostných sietí, pričom 4G LTE sieť je momentálne dostupná pre vyše 97 % populácie a 5G sieť pre takmer 70 % populácie.

Ako sa ma dotkne vypnutie 3G siete?

Vypnutie 3G siete sa zákazníkov dotkne zlepšením zákaznickej skúsenosti pri dátovani aj volaní, pretože uvoľnené frekvencie posilnia kapacitu moderných vysokorýchlostných 4G LTE a 5G sietí, ktoré majú na Slovensku špičkové pokrytie. Či vaše zariadenie podporuje modernejšiu 4G LTE sieť a kvalitnejšie VoLTE volania, si môžete overiť v nastaveniach Vášho telefónu. Funkčnosť vašej SIM karty v 4G LTE a 5G sieti si viete jednoducho overiť cez SMS správu (pozri otázku nižšie "Ako zistím, či moje zariadenie podporuje 4G sieť?")

Kedy prestane fungovať 3G sieť v mojej lokalite?

S vypínaním 3G siete začíname vo vybraných lokalitách Slovenska na konci januára 2024 a následne v priebehu 2 rokov postupne vypneme 3G sieť na celom území Slovenska.

Dokážem po vypnutí 3G siete dátovať aj v 2G sieti?

Mobilné dáta sú dostupné aj v 2G sieti, avšak len s limitovanými rýchlosťami sťahovania a odosielania mobilných dát (technológia EDGE, do 250 kbps). Táto rýchlosť nemusí spĺňať limity mobilných aplikácií a v niektorých prípadoch nemusia fungovať aplikácie alebo ich funkcie. Zákazníkom preto odporúčame, aby prešli na novšie zariadenia a mohli tak naplno využiť najnovšie technológie, ktoré ponúkame spolu s modernými vysokorýchlostnými sieťami 4G LTE a 5G v špičkovom pokrytí.

Ako ovplyvní vypnutie 3G siete kvalitu volaní?

Aktuálne je možné na vybraných zariadeniach a v špecifických podmienkach využívať v 3G sieti HD kvalitu volaní. Ak vaše zariadenie nepodporuje volania cez 4G VoLTE, vypnutím 3G siete budete pri volaniach automaticky presmerovaní do 2G siete, kde nie sú dostupné volania v HD kvalite, a preto môžete pocítiť zníženie kvality hlasového hovoru.

Ako zistím, či moje zariadenie podporuje 4G sieť?

Informácie o nastavení siete nájdete v nastaveniach vášho telefónu. V prípade, že vaše zariadenie podporuje 4G sieť, je v nastaveniach pre mobilnú sieť potrebné zmeniť hodnotu „iba 3G“ alebo „iba 2G/3G" do režimu „4G" alebo „4G/5G". Postup pre jednotlivé zariadenia sa môže líšiť.

V prípade operačného systému iOS:
Nastavenia → Mobilné → SIM → Hlas a dáta → Vybrať možnosť Automatické 5G/4G/LTE

V prípade operačného systému Android:
Nastavenia → Sieť a internet → SIM karty → Aktívna SIM karta → Preferovaný typ siete → 5G/4G

V prípade zariadení Samsung:
Nastavenia → Pripojenia → Mobilné siete → Režim siete → 5G/LTE/3G/2G

V prípade zariadení Motorola:
Nastavenia → Sieť a internet → Mobilná sieť → Preferovaný typ siete → 5G/4G

V prípade zariadení Huawei/Honor:
Nastavenia → Mobilná sieť → Mobilné dáta → Preferovaný režim siete → 5G/4G/3G/2G automaticky alebo 4G/3G/2G automaticky

V prípade zariadení OPPO:
Nastavenia → Mobilná sieť → SIM → Preferovaný typ siete → 5G/4G/3G/2G (aut.).

Postup pre zapnutie 4G/5G a VoLTE nájdete nižšie aj vo forme PDF návodu:

Návod Android
PDF súbor

Návod iOS
PDF súbor

Čo mám robiť, ak mám zastaralé zariadenie, ktoré nepodporuje 4G/5G sieť ani VoLTE volania?

Po vypnutí 3G siete bude vaše zariadenie fungovať v 2G sieti, ktorá je dostupná pre viac ako 99 % populácie. Nestratíte možnosť telefonovať ani posielať SMS, ale upozorňujeme, že 2G sieť ponúka len limitovanú rýchlosť mobilných dát (do 250 kbps). Pokiaľ potrebujete využívať rýchlejšie mobilné dáta alebo chcete využívať HD kvalitu volaní, odporúčame vám kúpiť si zariadenie s podporou 4G LTE a VoLTE volaní. S požiadavkou o nové zariadenie sa prosím obráťte na administrátora služieb vo Vašej spoločnosti.

Ako zistím, či potrebujem vymeniť SIM kartu?

Funkčnosť vašej SIM karty v 4G LTE a 5G sieti si viete overiť a to odoslaním SMS správy v tvare 4G alebo 4g na číslo 99222. Následne Vám bude doručená SMS správa s informáciou, či Vaša SIM karta podporuje 4G LTE sieť. Overenie funkčnosti SIM karty cez SMS je bezplatné. Ak SIM karta nepodporuje 4G sieť, je potrebné ju vymeniť, preto sa prosím obráťte na administrátora služieb vo Vašej spoločnosti.

Kedy a ako sa aktivuje nová 4G/5G SIM karta?

Vašu novú 4G LTE, 5G SIM kartu nie je nutné špeciálne aktivovať. Po jej obdržaní ju stačí vložiť do zariadenia v momente, keď vám prestane fungovať stará SIM karta. Štandardne sa tak stane do 30 minút po vydaní novej SIM karty.

Je nutné meniť aj 2G/3G SIM karty v IoT/M2M alebo dátových zariadeniach?

Ak nepostačujú nízke prenosové rýchlosti v 2G sieti, odporúčame prejsť na 4G LTE SIM kartu. Zároveň je potrebné overiť, či zariadenie podporuje 4G sieť. V prípade, že vaše zariadenie nemá podporu 4G LTE siete a kompatibilnú SIM kartu, môže dôjsť k obmedzeniu jeho schopnosti využívať mobilné dáta. Rýchlosť mobilných dát na 2G sieti je limitovaná na 250 kbps.

Je výmena 3G SIM karty za novú SIM kartu spoplatnená?

Výmena 3G SIM karty za 4G SIM kartu je bezplatná.

Kde si môžem vymeniť 3G SIM kartu za novú 4G LTE SIM kartu?

V prípade, ak Vaša SIM karta nepodporuje 4G LTE sieť, oslovte s požiadavkou na výmenu SIM karty administrátora služieb vo Vašej spoločnosti.

Plánujete vypnúť aj 2G sieť?

Aktuálne sa zameriavame na budovanie a rozširovanie najmodernejších vysokorýchlostných sietí, ktoré našim zákazníkom prinášajú vyššiu kvalitu hovorov, mobilných dát a pokrytia signálom. Záleží nám však na tom, aby aj zákazníci so staršími zariadeniami, ktoré 4G LTE a 5G sieť nepodporujú, mali stále možnosť telefonovať, posielať správy a využívať základné pripojenie cez mobilné dáta. Preto najstaršia 2G sieť zostáva aj naďalej v prevádzke.

Contact form image

Povedzte nám čo potrebujete, o všetko ostatné sa postaráme

Nechajte nám vaše telefónne číslo. Radi vám telefonicky poradíme.