Využívajte naplno naše biznis roamingové služby
Administrátor
Nastavenia a aktivácie
Cenníkové ceny za služby nájdete v našom cenníku:
business.o2.sk/uploads/file/o2bs-mobilne-sluzby-cennik-20240101.pdf a zmluvne dohodnuté individuálne zľavy vo Vašej Zmluve a Špecifikácii služieb.
Odporúčame Vám pripomenúť užívateľom pravidlá pre využívanie mobilných služieb v zahraničí. V akom rozsahu je zamestnancom povolené využívanie služobného telefónu v zahraničí. Kde nájdu informácie o konkrétnej krajine prípadne aj linky na tieto zverejnené informácie.
S doplnkovým balíkom Roaming Svet dosiahne užívateľ významnú úsporu za roamingové služby vo všetkých krajinách Zóny 2 a desiatkach krajín zo Zóny 3. Odporúčame Vám predbežne aktivovať balík Roaming Svet zamestnancom, ktorí cestujú do krajín pokrytých balíkom (zoznam krajín v Cenníku).
Napríklad v exotických krajinách ako Argentína, Keňa či Vietnam je cena pri aktívnom balíku Svet za roamingové dáta 0,05€/MB namiesto cenníkových 5€/MB.
Nastavenie „self-admin“ umožní užívateľovi úspešnú obsluhu svojich služieb odoslaním SMS. Ide o služby „obnova dát“ a „DATALIMIT“. Ak užívateľ nie je nastavený ako „self-admin“, bude musieť požiadať administrátora o odblokovanie služieb cez zákaznícky portál.
Odporúčame Vám predbežne nastaviť pre oprávnených záujemcov zamestnanecké služby / SIMky parameter SMS administrácia na úroveň self-admin. V takom prípade bude užívateľ v roamingu schopný samostatne si obnoviť vyčerpaný dátový balík, alebo prekonať DATALIMIT.
V krajinách EÚ+ spotrebovávate dáta z Vášho základného dátového balíka mobilnej služby. Takže v prípade, že dátový balík vyčerpáte, uplatní sa FUP a v zahraničí bude prenos dát zastavený (nie len spomalený, ako v domácej sieti). Z notifikačnej SMS zistíte dôvod, prečo máte obmedzený prístup na Internet v sieti roamingového partnera.
Ak máte nastavenú automatickú obnovu dát, tak vyčerpanie balíka zistíte len na základe notifikačnej SMS o obnovení balíka dát: ,,Vas datovy balik bol automaticky obnoveny. Vase O2“ a neprerušeného prenosu dát.
Ak nemáte nastavenú automatickú obnovu, o zastavení prenosu dát, Vás informujeme SMS správou: ,,Datovy balik ste vycerpali, rychlost bude obmedzena. Ak Vam to firemna politika umoznuje, pre obnovenie balika poslite SMS na 99222 v tvare INTERNET OBNOVA“.
Balík je možné obnoviť zaslaním SMS na číslo 99222 s textom „INTERNET OBNOVA“, ale iba v prípade, že máte takéto právo aktivované – teda, že ste tzv. self-admin svojej služby. A ak nie ste self-admin, obnova sa nezrealizuje a dostanete SMS: ,,Obnovenie datoveho balika nie je povolene pre Vase telefonne cislo. Kontaktujte Vasho firemneho administratora mobilnych sluzieb. Vase O2“.
V takom prípade musíte požiadať administrátora o obnovu dátového balíka. Administrátor to dokáže zaslaním SMS zo svojho administrátorského telefónu, alebo na zákazníckom portáli mobilných služieb.
V roamingu Vás môže obmedziť ďalšie ochranné nastavenie – služba DATALIMIT. Služba má ochrániť užívateľa pred vysokými faktúrami za dáta v roamingu a operátor je povinný službu poskytovať v rámci EÚ regulácie. Už z jednotlivých úrovní vyplýva, že ide o limity spotreby dát v EUR.
Nakoľko je služba DATALIMIT univerzálna pre všetkých zákazníkov O2, tak nezohľadňuje Vaše individuálne zmluvné ceny. Preto Vás DATALIMIT 50 zastaví už po prečerpaní 200MB dát v Zóne 2, alebo 8MB v Zóne 3.
Služba DATALIMIT takisto nedokáže zohľadniť Váš doplnkový balík Roaming Svet, pri ktorom by ste spotrebovali 50€ s DPH až po prečerpaní 800MB dát.
Ak Vás teda zastaví služba DATALIMIT XXX, zistíte to podľa notifikačnej SMS: ,,Vycerpali ste limit 50EUR (208MB v Zone2 alebo 8MB v Zone3), prenos roamingovych dat je zastaveny. Limit nezohladnuje Vase zmluvne zlavy ani aktivny balik Roaming Svet (cena v Zone2 len 0,05EUR/MB). Ak Vam to firemna politika umoznuje, limit mozete zrusit odoslanim SMS na 99222 v tvare DATUJPO50. Odoslanim textu DATUJPO120 mozete zaroven zrusit aj nasledovny limit 120EUR.“.
Ako užívateľ môžete deaktivovať STOP-ku zaslaním SMS iba v prípade, že máte takéto právo aktivované – teda, že ste tzv. self-admin svoje služby. Ak nie ste self-admin, obnova sa nezrealizuje a dostanete SMS: ,,Zrusenie limitu pre data v roamingu pre Vase telefonne cislo nie je povolene. Kontaktujte Vasho firemneho administratora mobilných služieb. Vase O2“. V tom prípade musíte kontaktovať Vášho admina, ktorý Vám DATALIMIT deaktivuje na zákazníckom portáli.
Užívateľ
Pred cestou do zahraničia
Užívateľ
V zahraničí, alebo v prípade problému
Užitočné linky
Všetko o biznis roamingu